עוסק פטור שעבר את התקרה

בקצרה, עוסק פטור, בניגוד לעוסק מורשה, הוא בעל עסק עצמאי שאינו גובה מע"מ מלקוחותיו ועל כן פטור מהגשת דו"חות שוטפים ושנתיים למע"מ. מי יכול להיות עוסק מורשה? מהי תקרת ההכנסות המקסימלית עבור עוסק פטור ומה צריך לעשות עוסק פטור שעבר את התקרה? על כך בשורות הבאות.

 

מה זה עוסק פטור ומתי נכון לבחור בצורת התאגדות זו?

עוסק פטור היא צורת התאגדות עסקית בדומה לעוסק מורשה, שותפות, חברה בע"מ או אגודה. עוסק פטור היא למעשה צורת ההתאגדות הבסיסית ביותר והיא מתאימה לאנשים שהכנסתם מעיסוקם אינה עולה על תקרה מסוימת הקבועה בחוק. כל אדם המבקש להקים עסק וצופה כי במהלך שנת פעילותו הראשונה לא יעבור את התקרה כאמור, יכול לפתוח את העסק שלו במודל עוסק פטור. ברמה הפרקטית עוסק פטור אינו מחויב בגביית מע"מ מלקוחותיו ולכן גם פטור מדיווחים חודשיים או דו-חודשיים שוטפים למע"מ. עוסק פטור גם לא צריך להוציא חשבוניות מס ויכול לנהל את עסקו באמצעות קבלות בלבד.

 

מהי תקרת ההכנסות המקסימלית לעוסק פטור?

היכולת שלכם ליהנות מהמעמד של עוסק פטור תלויה באופן ישיר להיקף ההכנסות השנתיות שלכם. במידה והיקף זה אינו חוצה את רף ה-100,187 שקלים בשנה, אתם יכולים ליהנות ממעמד עוסק פטור. חשוב לשים לב שרף זה מתעדכן מעת לעת ויש לעקוב, רצוי בסיוע רואה חשבון אחר ההתאמה בין הרף ובין הכנסותיכם בפועל.

 

מה עושים אם הרף נחצה?

אם עברתם את התקרה כאמור, הכל בסדר ואין צורך להילחץ. עוסק פטור שעבר את התקרה מסווג באופן אוטומטי כעוסק מורשה מהמועד בו נחצתה התקרה ועל כל הכנסותיו שמעבר לתקרה כאמור יהיה עליו לשלם מע"מ. ההמלצה היא לעקוב אחר ההכנסות באופן שוטף וכאשר נראה לכם שאתם עומדים לחצות את התקרה, לבצע שינוי מעמד מעוסק פטור לעוסק מורשה באופן יזום על ידכם.

משרד רואה חשבון פיליפ אוסלנדר עומד לרשותכם על מנת לבחון את הכנסותיכם ביחס לרף העדכני ביותר ואף לתת לכם המלצות קונקרטיות במידה והרף צפוי להיחצות. מן הסתם, המשרד גם יבצע עבורכם את המעבר למעמד עוסק מורשה בצורה מקצועית ומבלי שתצטרכו לצאת מהבית. פרטים נוספים בנושא תוכלו למצוא באתר המשרד ובטלפון 054-5552070.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

לפגישת ייעוץ מלאו פרטים או חייגו: 054-555-2070

© כל הזכויות שמורות לפיליפ אוסלנדר – רואה חשבון | נבנה ע"י Adactive

דילוג לתוכן